mirror_world_second_life_131022_svaevende_udstilling_740x154.jpg

Virtuelle marketingskatastrofer: apati eller overmod

noegle-til-succesNøglen til marketings-succes i Second Life.
"I virtuelle verdener, specielt i kollaborative virtuelle miljøer som Second Life, er den brede erfaring  blandt marketingsfolk, at marketingkampanger fejler".

"Specielt af dem som faktisk har forsøgt sig på det", skriver Tateru Nino, massively.com.
Og fortsætter "Stort set hver eneste marketingskampagne der blev sat i gang i Second Life, er fejlet på et, eller flere, af 4 punkter.
For de fleste lykkedes det at fejle på mindst 3 af dem"!

De 4 punkter der opridses, til virtuel marketingskatastrofe er:
  1. Ingen forståelse for deres marked. I mange tilfælde checkede de ikke engang om deres demografiske målgruppe faktisk var tilstede.
  2. Ingen forståelse for platformen. Visse kampanger forstærkede faktisk platformens svagheder, i stedet for at, fremhæve, eller benytte sig af den styrker.
  3. Ingen ide om hvad målet reelt var, eller hvordan virkningen kunne måles.
  4. I stedet for at forsøge at tilpasse kampagnen, eller følge op med en ny kampagne for at forbedre resultaterne, blev projekterne opgivet, eller forladt.
For de fleste med indsigt i marketing, burde de 4 punkter være åbenlyse, men de er ikke blevet fulgt.

Som en skriver i en kommentar:
"Det er ligesom de tidlige marketingstiltag på internettet....Hvor marketingsfolkene kom ind, men undlod at sætte sig ind i mediet, eller hvem der var modtagerne".

Så enkelt er det at undgå at en virtuel kampagne bliver en Second Life katastrofe.

Selv med simple midler kan man lave marketing i Second Life Goth og vampyr marketing i Second Life.

den engelsksproget artikel kan læses her.

"I en kampange blev der delt  35.000 Colgate smil ud, sammen med "10 Cool steder der vil få dig til at smile". Avatare er ikke født med smil, og folk ved ofte ikke hvor de skal tage hen. Brugerene vil have firmaerne bringer noget relevant til dem.", Joni West, This Second Marketing LLC."

Brussels Airlines har i siden 2007 fået eksponeret deres logo, i Second Life, hvor flyrejser er erstattet af teleportring, med deres b-places.com side.
Copyright © 2008 - 2016 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.
Inworld i Second Life hedder jeg: Speedmaster "Speedy" Bing.