mirror_world_second_life_2014_papirsbaad_740x154.jpg

Innovationspris 2009 til SL projekt

innovationsprisen-2009-media-learningFor femte gang er Det gyldne Snit blevet uddelt for bedste anvendelse af video, levende billeder, animationer, Flash og lign. til undervisning og formidling.

Prisuddelingen fandt sted den 17. november 2009 i forbindelse med årets Forskningsnet konference. Ni produktioner ud af 22 indsendte var nomineret af juryen bestående af medlemmer fra universiteter og produktionsmiljøer.
Fire produktioner fik tildelt Det gyldne Snit inden for fire kategorier:
Forskningsformidling, Studieteknik og læringsformer, Videobaserede under-visningsmaterialer og Innovationspris.
Den sidste, Innovationsprisen, gik til et Second Life projekt.

Læs mere ...

Hvordan din hjerne opfatter virtuelle dig

newscientistSom spillere, der blive oppe hele natten og kæmper imaginære krigere påviser, kan det at glide ind under huden  på en avatar, og leve i en virtuel verden, være fascinerende ting.
Men i hvilket omfang opfatter din hjerne dit virtuelle selv som dig?

Det ville Kristina Caudle, social neuroscientist på Dartmouth University, finde ud af. "Det er svært for en outsider at forestille sig, hvad der kan drive nogen til at bruge 30 timer om ugen i en helt imaginær verden," siger hun.
For at måle hvilken del af hjernen der der kunne ligge til grund for folks virtuelle adfærd, fik Caudle's team overbevist 15 World of Warcraft spillere i tyverne - 14 mænd og 1 kvinde - der spiller spillet i gennemsnit 23 timer om ugen, til at trække sig væk fra deres computere og tilbringe nogen tid i en funktionel MRI skanner, for at måle deres hjernes reaktion på forskellige ord.

Læs mere ...

E-læringsprisen 2009 til Second Life projekt

Ie-laeringsprisengen i år afholdte @ventures og Det Nationale Videncenter for e-læring en prisuddeling for undervisere som havde udviklet nye innovative e-læringsaktiviteter til gavn for undervisningen. Ligesom sidste år bestod præmien af en check på 100.000 kroner samt gratis konsulenthjælp til det vindende projekt.
Sidste års vinder blev Søndervangskolen i Hammel med et mobilt e-læringsprojekt, hvor de brugte smart phones som undervisningsmiddel. På den måde kunne undervisningen flyttes ud fra klasseværelset.

Ud over det vindende projekt, der er blevet offentliggjort på undervisningsministeriets hjemmeside, var de 2 andre finalisters bud:

Læs mere ...

Behavioral Therapy i virtuelle verdener

dick-dillon-200x113Kan stofmisbrug behandles online? Hvad kan virtuelle verdener tilbyde mennesker diagnosticeret med autisme og skizofreni? kan anonymitet give folk mulighed for at dele deres historier fri for xxxpå en måde fri fra dom? Vil gentagne virtuelle samtaler kunne hjælpe mennesker med skizofreni blive mere socialt aktive?

Metanomics værten Robert Bloomfield mødtes den 28. oktober 2009 med Dick Dillon fra Preferred Family Healthcare, Inc. diskutere stofmisbrugsbehandling i Second Life.

Samtalen fortsatte med fakultetet fra Center for Vital Brain Aging på University of Texas at Dallas.

Transcript af udsendelsen nederst.

Læs mere ...

Stop cigaretrygning ved hjælp af virtuel verden

crushing-virtual-cigarettesEn ny undersøgelse viser at slukning af virtuelle cigaretter, i en virtuel verden, reducerer tobaksrygning.

I undersøgelsen fandt forskerne, at rygere, der slukkede computer-simuleret cigaretter som en del af psykologisk behandlings-program i et virtuelt miljø, havde betydeligt reduceret nikotinafhængighed og højere rater af tobaks-afholdenhed end rygere, der deltog i samme program, der håndterede et komputer-simuleret bold.

Benoit Girard, MD, Vincent Turcotte, og Bruno Girard, MBA, fra GRAP Occupational Psykologisk Klinik (Quebec, Canada), og Stéphane Bouchard, PhD, fra University of Quebec i Gatineau, tog 91 tilfældige rygere der var indskrevet på et 12-ugers anti-rygnings støtteprogram, og satte dem i to behandlingsgrupper.

Læs mere ...

Flere artikler ...

Copyright © 2008 - 2017 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.
Inworld i Second Life hedder jeg: Speedmaster "Speedy" Bing.