Hvorfor virtuelle verdener som Second Life er fremtiden

second_life_viewer"Second Life er død", "brugerne forlader den synkende skude", "virtuelle verdener er ikke et medie", er nogle af de påstande der ofte dukker op i medierne.
hvis man skulle skrive om alle de nye virtuelle verdener der pt. dukker op, næsten dagligt, så kunne man ikke bestille andet.

3D virtuelle verdener, inklusive (det nye buzz-ord?) mirror worlds, er kommet for at blive.
Det vil påvirke videokonferencer, vores måde at arbejde, lære, opleve, handle og mødes på.
Dit internet vil aldrig blive det samme igen, se her hvorfor.

Internettet er godt, og hurtigt, til at finde oplysninger.
Men ikke så hensigtsmæssigt til møder, uddannelse, undervisning, eller udveksle meninger i real tid. Desuden læses tekst ca. 25 % langsommere på en skærm, end på trykte medier.

Man skifter mellem email program, webmail, internetbrowser eller audio og videochat programmer.
Hvorfor ikke smække det hele sammen?
Dit internet vil være meget anderledes, om kort tid. Det ser ud til at gå hen over hovedet på specielt de Danske medier, det pt. har mere travlt med at nedgøre, end at inspirere nogle lyse danske hoveder, til at få Danmark på forkant med udviklingen.

Nogle gange forklarer en reklame ting hurtigere og bedre end man selv kan beskrive på flere sider.

Såkaldt "private, behind-the-firewall solution" målrettet erhverv:
Forterra Virtual World & IBM Unified Communications

Virtuelle verdener vil måske ikke skubbe videokonferencer helt ud i kulden, men fordelene burde være indlysene.

  • Man behøver ikke indfinde sig i et specielt konferencerum på et bestemt tidspunkt.
  • Deltagere kan indkaldes hurtigere.
  • arbejde i 3D - uanset hvor vi er.
  • påvirke hinanden spontant - uanset hvor vi er
  • Arbejde i større grupper med feks. 3D mind maps og workflow charts
  • Kollaborativt skabe "quick- and-dirty" prototyper med fjerne kollegaer.
  • Se det usynlige og gøre det umulige

for at nævne nogle

Ansigts udtryk er der ikke helt endnu, men de er på vej. Første webcam baserede open-source løsning er allerede demonstreret, hvor brugerens ansigts udtryk og hovedbevægelser, overføres til avataren inworld.

Discover True North

Om Linden Lab's Second Life dør er ikke det væsentlige, dit Second Life er allerede begyndt.

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.