mirror_world_second_life_140226_loonetta_740x154.jpg

Hvad er Lag og hvordan kan jeg undgå lag

rockcliffe-sle-4-nov-09Alle hader Second Life lag
Lag kan drive os vanvid, når vores klient program, kaldet viewer, belastes så meget, at inworld mødet, eller festen, forvandles til et lysbilledshow.
Lag frustrerer os, når vi ikke kan bevæge sig inworld, eller begynder at flytte os, og ikke kan stoppe. Lag keder os, når vi er nødt til at vente i flere minutter bare for at se, hvad der er lige foran os.
Vi forsøger at finde måder til at reducere Lag. Vi starter med at bande over vores grafikkort, sculpties, scripts, Huds, eller som oftest, Linden Lab.
"Lag lag lag ... det (indsæt en stribe bandeord her) lag!".

Alle har en mening
Der er mange meninger om hvordan man kan minimere Second life lag. Og mange myter om hvordan man kan optimerer sin komputer. Nogle af disse er direkte forkerte eller nogle gange skadelige.
Feks. myten om scripts lag'er eller brug af optimerings programmer, til at gøre din PC hurtigere.
Oftest får Linden Lab skylden, men de fleste lag-problemer opstår faktisk på brugerens egen komputer.

Her får du Second life lag facts, på Dansk!

Bemærk: Artiklen opdateres løbende.
Selv om Linden Lab jævnligt opdatere deres servere, og Second Life program (Viewer), så er det er ikke særligt tit, at det er nødvendigt at opdaterer indholdet i denne artikel.
Mangler der noget, opdager du fejl eller har du et tip som andre kan have glæde af, så giv det gerne på Mirror World kontaktsiden.

kmoonLag is love
De fleste brugere oplever det på et eller andet tidspunkt. Man kan ikke bevæge sin avatar, eller den bevæger sig i usynligt kviksand. Man klikker på noget inworld, men svaret kommer langt senere, eller måske aldrig. Man kan deltage i et arrangement, og stadig ikke se alle teksture, eller avatare, efter længere tid.

Lag opleves oftest, hvor der er mange avatare samlet på et sted. Men kan også opleves på steder hvor der ikke er andre.
For brugeren kan det være en frustrerende oplevelse. En ordentlig ejer af et inworld sted er forberedt. Har optimeret sit sted så selv lavere ydende komputere kan være med, og har forlængst indset at "lag is love".

Den største lag synder
Oftest får Linden Lab/Second life skylden, men de fleste lag-problemer opstår faktisk på brugerens egen komputer.
Da ikke 2 komputere er ens, skal lag problemer minimeres forskelligt, fra komputer til komputer.
Derfor er lag er desværre ikke noget simpelt emne.

Copyright © 2008 - 2017 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.
Real time web analytics, Heat map tracking