Hvad er Lag og hvordan kan jeg undgå lag

Artikelindeks


kcmdfOcclusion
Ved at bygge ordentligt, kan man med brug af Occlusion, kunstigt nedsætte Viewerens "draw distance", ved at opsætte solide uigennemsigtige prim.
Feks. vil en stor prim (feks. en væg) foran små prim, skjule de små, så det er unødvendigt for vieweren at beregne disse. Det vil automatisk give brugeren en mere flydenden oplevelse.
Bruger man Alpha teksture (teksture man kan se igennem) i feks. Vinduer/gardiner, ophæves Occlusion, da vieweren kan se hvad der er bag (se igennem) primen med Alpha teksturen.

Væsentligt optimering af rezz tid
Som nævnt tidligere. Halveres "draw distance" indstillingen i Vieweren, hentes 4-8 gange færer data.
Benyt Occlusion, dine inworld gæster vil værdsætte at dit sted rezz'er (kan ses og bruges) hurtigere.
Tip

  • Overvej om lokaler kan opdeles. Feks. holdes på 64 meter, eller mindre
  • Blokere med solide objekter, feks. vægge.
  • Undgå brug af prim med Alpha teksture.
Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.