Hvad er Lag og hvordan kan jeg undgå lag

Artikelindeks



Din komputer
Second Life er et Client-Server System hvor din klient, der er kaldes Vieweren, er i kontakt med masse servere i Linden Lab's datacentere.
Vieweren er grafikintensiv, og bruger en masse båndbredde til at kommunikere med disse servere. Derfor skal din komputer være i stand til at køre Viewereren med minimale problemer, og bør derfor opfylde de anbefalede mindste systemkrav.
Se Second Life hardware krav.

Dit Grafikkort
Din skærm og grafikkort eller grafikchip er, hvad der tilsammen laver de billeder, du ser på skærmen. Grafikkort varierer meget i hastighed, og kvalitet.
De langsommste er såkaldt integreret grafikkort, som anvender en del af komputerens hukommelse til at udfører grafikberegninger. Disse findes typisk i (billigere) laptops.
Grafikkort, der har deres egen hukommelse, er meget hurtigere,. De findes typisk i stationære komputere.
Et low-end grafikkort en sikker måde at få en dårlig ydelse/oplevelse, når du logger ind i Second Life.


Grafik optimering
Second Life verdenen er både stor og i konstant forandring.
I et typisk 3D miljø, feks. skydespil (FPS: First person shooters) er det virtuelle miljø på forhånd fastlagt. Her har producenterne forlængst fundet på forskellige grafik-tricks, og teknikker, til at vise en 3D verden, så flydende som muligt.
Det virtuelle miljø i Second Life laves ikke af Linden Lab, men af brugerne. Ikke alle brugere ved hvordan de optimalt skaber virtuelle objekter.
Miljøet ændres hele tiden, feks. hvis man er flere om at bygge sammen. De meget hurtige algoritmer, der typisk anvendes i 3D spil, kan ikke benyttes her.
I stedet skal ændringerne, først registreres af Second life serverne, så sendes til Viewer'en, og derefter omdannes til 3D grafik.
Hver gang der sker en ændring inworld, sendes ændringen med det samme til alla andre brugere, i nærheden.
Dette betyder at du kan opleve et lavere antal billeder per sekund (FPS), end du opæever i feks. 3D skydespil.

Original artikel af MirrorWorld.dk

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.