Second Life som motivation

hardware-computerDet er en velkendt fact, at vores hjerne ikke kan skelne mellem den virkelige og den virtuelle verden. De inputs vi får fra skærmen, opfatter hjernen på samme måde som den opfatter den virkelige verden, selv om vi udemærkede er klar over at det er pixels vi ser på.

Virtuelle verdener bruges allerede til genoptræning og behandling. Nogle overvægtige har tabt vægt, fordi at deres avatars udseende, mere eller mindre, bevidst motiverede dem til det.
I fitness klubben på løbebåndet, i vores virkelige verden, er motiveringen et digitalur og løberne ved siden af. For at få det hele til at føles lidt nemmere, kan man samtidigt se på storskærm med film (og reklamer).

Inden du fraskriver virtuelle verdener, så prøv deltage i et virtuelt møde med ligesindede, eller folk med samme interesse eller erhverv. og prøv at kigge ind i dig selv hvordan du opfatter det.
Synes du derefter stadig at virtuelle verdener er en død sild, så er du nu ihvertfald kvalificeret til at udtale dig.

Men mindre kan gøre det. Som forfatteren Joan Kremer har fundet ud af.

Hun har opdaget, at ved at mødes med kollegaer i en virtuel verden, skrue op for højtalerene, og lytte til lydene fra det virtuelle miljø, kan have en positiv indflydelse på hendes motivation How to Use Second Life to Support Your Writing Schedule

Joan Kremer, forfatter: It may be that my brain is sending "look how productive she is" signals to my nerves, which then just keep my physical world fingers moving on my keyboard! Or perhaps it's just guilt - watching my very productive avatar writing away in Second Life shames me into trying to keep up with her on this side of the monitor.

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.