Tallene viser at Second Life er stor, iflg. Linden Lab

statestik-chartIkke alle danskere er lige stærke i det engelske sprog, og da der er lidt forvirring over hvad feks. en amerikansk billion er, eller hvad dollaren står i.
Så er jeg flere gange blevet opfordret inworld, til at oversætte den seneste Second Life statestik.

Statestikken blev offentligjort den 22 September af firmaet bag, Linden Lab.

Præcis hvor døende og øde er Second Life egentligt?

I alt har brugere, over hele verden, brugt mere end en milliard timer i Second Life.

Det er omkring 115000 år tilbragt med alt fra møder og samvær med venner, til at deltage i live-koncerter, til at skabe, salg og indkøb af virtuelle varer, til at lære et fremmedsprog, til at deltage i forretningsmøder, og meget mere. Bruger timer er steget 33% til et rekordhøjt niveau på 126 millioner i 2. kvartal 2009.

Second Life Brugerne tilbringer i gennemsnit omkring 100 minutter inworld per besøg.
Den gennemsnitlige tid logget ind er betydeligt større end dem, der ses på populære sociale netværks sider og afslører det høje engagement brugerene har i Second Life.

Hvad der svarer til 1 mia US$ (5 mia. DKr) er blevet afregnet brugerne imellem i Second Life, der køber virtuelle varer og tjenesteydelser fra hinanden (bruger-til-bruger-transaktioner).

Inworld økonomien voksede med 94% fra 2. kvartal 2008 til 2. kvartal 2009. Med Bruger-til-bruger-transaktioner der ligger på næsten 50 mio US$ (248 mio. DKr) hver måned, lander Second Life økonomien på årsbasis, på mere end en halv milliard US$ (2.5 milliarder DKr), hvilket gør Second Life største virtuelle økonomi i branchen.

Brugerne skaber mere end 250.000 nye virtuelle varer hver dag - fra beklædning, til køretøjer, til bygninger, til automatiske oversættere, og meget mere.

Der er nu mere end 270 terabytes af indhold i Second Life, og datamængden vokser med omkring 100% hvert år.

Der er brugt mere end 18 milliarder minutters voice chat, siden indførelsen i 2007.

Voice Chat forbruget voksede 44%  fra 2. kvartal 2008 til 2. kvartal 2009, og mere end seks milliarder minutters Voice chat er blevet leveret i 2009 alene.

Ca. 1.250 tekst-baserede beskeder sendes hvert sekund i inworld, og mere end 600 millioner ord skrives på en gennemsnitlig dag.

Cirka 60% af aktive Second Life brugere bor uden for USA, og repræsenterer mere end 195 Lande (189 - 195, afhængigt af hvordan man tæller). Second Life Viewer'en (programmet) er tilgængeligt på 10 sprog.

Second Life's samlede landareal, svarer til cirka to milliarder kvadratmeter - omtrent på størrelse med staten Rhode Island.

Jordpriserne i Second Life er steget ca 18% fra 1. kvartal af 2009 og cirka 75% siden 1. kvartal af 2008.

Som en brugere kommenterede, på en amerikansk blog: Second Life's død bliver regelmæssigt forudsagt hver uge eller deromkring. Alligevel bliver den virtuelle verden ved med at vokse og vokse og vokse. Engang vil alle internetbrugere være forbundet til et SL-kompatibelt miljø, og folk vil stadig  fortsat trofast forudsige dets endeligt

Næste gang bliver Second Life 7 år.

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.