planlægning, design og byggning af Spencer Art Island

second_life_viewerSe hvordan man planlægger, designer og bygger et museum på en hel ø/sim i Second Life.

Videon giver en kort personlig beskrivelse af hvordan man modelere et stykke virtuelt land til at huse et museum.
De mange timers arbejde er kogt ned til 6 minutter.

Oplæget til videon : Spencer's ø (søg "Spencer Museum of Art" inworld) er en skiftende udstilling i sig selv. Baseret på emner, der behandles på det  virkelige museums udstillinger, designer og bygger den internationale kunstner, Stacey Fox, øen til at supplerer og udvide den aktuelle udstilling.

I øjeblikket (Feb. 2009) bruges øen til at vise klimaændringer på de arktiske poler, træer og relaterede emner.

For at skabe et rum hvor folk kan interagere med gletsjere, oversvømmede Fox de 65,536 virtuelle kvadrat meter jord, tilføjede flydende isbjerge med links, videoer af Antarktis, og gletscher data

En stor jordklode hænger over havet og i et massivt flydende træ er der lavet møde- og sideplads til klasser der besøger museet.

Avatare der besøger øen, kan flyve et fly magen til det CReSIS videnskabsmændene bruger til deres polarforskning, padle kajak mellem frosne isbjerge ligesom Inuit fangere gjorde for et århundrede siden, eller se træskulpturer af kunstneren Patrick Dougherty.

Fox, adjunkt i KU's Department of Art, arbejder sammen med museets ansatte og assistent Sandra Ristovska i design af øen.

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.