LinuxInsider: Research i virtuelle verdener

nyhed-avisLinuxInsider udgav for nyligt en artikel i 2 dele der kigger på succesen af videnskabelige eksperimenter i vertuelle verdener, herunder World of warcraft (WOW) og Second Life.

Første del hed "Virtual World Research: Et sted at eksperimenterer".
Anden del fik titlen "Realitet på dåse".

Analytikeren Aimee M. Roberts, Digital media at Frost & Sullivan, bemærker bla. at udgifterne (til research og arrangementer) kraftigt reduceres da rejseudgifter elimineres, og dette hjælper til med at tilslutningen er større (ingen rejsetid), og at virtuelle verdener giver større fleksibilitet, hvor der researches i alting som byplanlægning, computer videnskab eller psykologi.

Jaja! Alt det har vi læst før. Hvad der er mere interessant er LinuxInsider's demografi.

Jeg kiggede lige på "about" siden for at læse lidt om firmaet bag Linuxinsider.
Selvfølgelig skal man være lidt kristisk med talene, men jeg er overbevist om at ihvertfald deres nøgle demografi er korrekt opgivet.
Jeg nøjes her med at refererer at hovedparten af deres læsere er e-business og teknologi professionelle, med en årlig købekraft på 100 Mia. US$, og at de har en nyhedsside dedikeret et kendt æble.

Del 1: Virtual World Research, Part 1: A Place to Experiment

Del 2: Virtual World Research, Part 2: Reality in a Can

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.