Var grunden til Reuters "afgang" fra Second Life dårlig journalistik?

nyhed-avisHar man fulgt Second Life relaterede nyheder over det sidste års tid, vil man vide at en del nyhedsmedier, og bloggere for den sags skyld, løbende har dødsdømt virtuelle verdener på baggrund af Rueters Journalisten Eric Krangel's farvel artikel til Second Life. Mens du researcher på nyhedsbereauets afgang fra Second Life, så kan du jo lige logge ind, og søge på "Reuters".
Til dem der ikke lige kan det ,så kan jeg oplyse at Reuters stadig er tilstede inworld.

Senest har "nyhedsmediet" Valleywag, i artiklen "The end of Second Life", refereret til Eric Krangel's artikel. Normalt bliver sådanne artikler forbigået i tavshed af folk med seriøs viden om virtuelle verdener. Grunden er ikke at gemme dem væk, tværtimod. Brugerne er ofte de første til at råbe op, hvis der er noget de er utilfredse med, men artiklerne er som regel lavet for at drive internettrafik til den pågældende hjemmeside, ved at bruge metoden trolling.
Regl nr. 1 når man møder en Troll er "Don't feed the troll" ("Undlad venligst at fodre trollene"). Det er tydeligt at Valleywag brugt metoden, og mange af kommentarene til artiklen, er helt på niveau med troll kommentare på Youtube. Dem der ønsker at læse Valleywag's trolling kan gøre det via relevante links længere nede.

Wagner James Au, New world notes, har gjort nogle iagttagelser af Reuter journalisten Eric Krangel's journalistik, og stiller spørgsmålet "Hvis Reuters forlod Second Life på grund af  mangel på vigtige nyheder, hvordan kan det så være de missede disse?", og nævner 11 top historier en velinformeret journalist burde have rapporteret.

Wagner's iagttagelser og liste kan læses på If Reuters Left Second Life for Lack of Important Stories, Why Did They Miss So Many When They Were Here?, som ikke gør det mindre pinligt for de journalister der brugte/bruger Reuters "afgang" fra Second Life, som oplæg til endnu en "virtuelle verdener er døde" artikel.

linial-krulerAf andre none-news kan nævnes at Forbes.com fornyligt offentligegjorde en nyhed hvor antallet af registrerede SL brugere blev opgjort til 12 mio, og antal samtidige logget ind til 53.000. Til oplysning, så er antallet af registrerede SL brugere pt over 15 mio., og 82.479 online.

En Amerikansk præst advarede, også fornyligt, på sin hjemmeside, og alskens fare og djævelskab SL drev folk ud i, og nævnte i den forbindelse sex og spil. Uagtet at hans internethjemmeside ligger et klik fra pornosider, poker og andre online spil, og at de fleste religioner er repræsenteret inworld, og har det godt.

Indien har også gjort sig bemærket. En Indisk journalist var vistnok kommet til at skrive forkert årstal i hjemmesidens datosystem, og der så automatisk offentligjorde artiklen et år forsent. Det ar forhåbentligt det der gik galt, men det ved udenforstående jo ikke.

På den positive side, er der indtil nu kun en webside i danmark, der har dækket Online escort tjerner på virtuel sex, og "bruger"-kommenterene til den pågældende side er fortrinsvis fra websideredaktørene selv, og deres samarbejdspartnere. Hvorved det så lykkedes at pumpe artiklen til at fylde 2 sider.
Forklar mig lige igen hvordan det er en nyhed at nogen sælger sexuelle ydelser over internettet, eller via voice chat, som svare til telefonsex?

desktopDækning af Valleywag's troll artikel.
Man kan læse reaktioner på Crap Mariner's Deathwatch: The end of Valleywag, Reading Radar's Irrelevancy Recursed, Your2ndPlace's Deathwatch: Valleywag og ikke mindst den kendte, ofte kritiske, massively.com journalist Tateru Nino's Goodnight Valleywag.
Man behøver ikke at klikke videre til Valleywag. Artiklen er godt citeret på flere af de pågældende sider.

Reading Radar har skrevet: "Valleywag kalder SL irrelevant. Valleywag burde vide, at sige "Valleywag" og "irrelevant" i samme sætning sætter dig i en uendelig løkke".

Reuters kunne åbenbart ikke finde den rigtige mand til jobbet, hvorimod CNN forstærker sin satsning i Second Life.

At udråbe virtuelle verdener til at være døende, uanset navn, kan i bedste fald tilskrives uvidenhed, i værste fald dårlig research.
Prøv at researche lidt omkring Microsoft sparer penge i virtuelle verdener, Sun (Project Wonderland) eller IBM, hvis du stadig ikke er overbevist.

nyhed-avisHar man fulgt Second Life relaterede nyheder over det sidste års tid, vil man vide at en del nyhedsmedier, og bloggere for den sags skyld, løbende har dødsdømt virtuelle verdener på baggrund af Rueters Journalisten Eric Krangel's farvel artikel til Second Life. Mens du researcher på nyhedsbereauets afgang fra Second Life, så kan du jo lige logge ind, og søge på "Reuters".
Til dem der ikke lige kan det ,så kan jeg oplyse at Reuters stadig er tilstede inworld.

Senest har "nyhedsmediet" Valleywag, i artiklen "The end of Second Life", refereret til Eric Krangel's artikel. Normalt bliver sådanne artikler forbigået i tavshed af folk med seriøs viden om virtuelle verdener. Grunden er ikke at gemme dem væk, tværtimod. Brugerne er ofte de første til at råbe op, hvis der er noget de er utilfredse med, men artiklerne er som regel lavet for at drive internettrafik til den pågældende hjemmeside, ved at bruge metoden trolling.
Regl nr. 1 når man møder en Troll er "Don't feed the troll" ("Undlad venligst at fodre trollene"). Det er tydeligt at Valleywag brugt metoden, og mange af kommentarene til artiklen, er helt på niveau med troll kommentare på Youtube. Dem der ønsker at læse Valleywag's trolling kan gøre det via relevante links længere nede.

Wagner James Au, New world notes, har gjort nogle iagttagelser af Reuter journalisten Eric Krangel's journalistik, og stiller spørgsmålet "Hvis Reuters forlod Second Life på grund af  mangel på vigtige nyheder, hvordan kan det så være de missede disse?", og nævner 11 top historier en velinformeret journalist burde have rapporteret.


Wagner's iagttagelser og liste kan læses på If Reuters Left Second Life for Lack of Important Stories, Why Did They Miss So Many When They Were Here?, som ikke gør det mindre pinligt for de journalister der brugte/bruger Reuters "afgang" fra Second Life, som oplæg til endnu en "virtuelle verdener er døde" artikel.

linial-krulerAf andre none-news kan nævnes at Forbes.com fornyligt offentligegjorde en nyhed hvor antallet af registrerede SL brugere blev opgjort til 12 mio, og antal samtidige logget ind til 53.000. Til oplysning, så er antallet af registrerede SL brugere pt over 15 mio., og 82.479 online.

En Amerikansk præst advarede, også fornyligt, på sin hjemmeside, og alskens fare og djævelskab SL drev folk ud i, og nævnte i den forbindelse sex og spil. Uagtet at hans internethjemmeside ligger et klik fra pornosider, poker og andre online spil, og at de fleste religioner er repræsenteret inworld, og har det godt.

Indien har også gjort sig bemærket. En Indisk journalist var vistnok kommet til at skrive forkert årstal i hjemmesidens datosystem, og der så automatisk offentligjorde artiklen et år forsent. Forhåbentligt det der gik galt, men det ved udenforstående jo ikke.

På den positive side, er der indtil nu kun en webside i danmark, der har dækket Online escort tjerner på virtuel sex, og "bruger"-kommenterene til den pågældende side er fortrinsvis fra websideredaktørene selv, og deres samarbejdspartnere. Hvorved det så lykkedes at pumpe artiklen til at fylde 2 sider.
Forklar mig lige igen hvordan det er en nyhed at nogen sælger sexuelle ydelser over internettet, eller via voice chat, som svare til telefonsex?

desktopDækning af Valleywag's troll artikel.
Man kan læse reaktioner på Crap Mariner's Deathwatch: The end of Valleywag, Reading Radar's Irrelevancy Recursed, Your2ndPlace's Deathwatch: Valleywag og ikke mindst den kendte, ofte kritiske, massively.com journalist Tateru Nino's Goodnight Valleywag.
Man behøver ikke at klikke videre til Valleywag. Artiklen er godt citeret på flere af de pågældende sider.

Reading Radar har skrevet: "Valleywag kalder SL irrelevant. Valleywag burde vide, at sige "Valleywag" og "irrelevant" i samme sætning sætter dig i en uendelig løkke".

Reuters kunne åbenbart ikke finde den rigtige mand til jobbet, hvorimod CNN forstærker sin satsning i Second Life.

At udråbe virtuelle verdener til at være døende, uanset navn, kan i bedste fald tilskrives uvidenhed, i værste fald dårlig research.
Prøv at researche lidt omkring Microsoft sparer penge i virtuelle verdener, Sun (Project Wonderland) eller IBM, hvis du stadig ikke er overbevist.

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.