Ekspert i internet webmarketing vil også være med

techdirt-17-03-09Opdateret

Emne: Linden Labs, hype, Second life og sex

Nøgleord: overhyped, Second Life, sex, marketingsfiasko, virksomhedsflugt, værdiløs

Arkiveret under/tag words: Second life, sex

Opsummering: Firmaers succes i SL var overdrevet. Deres brug af den virtuelle verden viste sig at være en marketingsfiasko. Sex formodes at drive det meste af SL's økonomi.

Skrevet af en ekspert i....marketing/annoncer på internet websider. (den lader vi lige stå et øjeblik)

Jeg formoder at det franske teleselskab Orange, der har en dedikeret SL hjemmeside, og lige har lavet et ret succesfuldt stykke marketingsarbejde med lanceringen af Second Life spillet Kaaos, ikke er mellem hans kunder.
Du bemærkede (hvis du læser på den rigtige side) at han i hele artiklen aldrig fik stavet firmanavnet Linden Lab rigtigt?
(Som jeg med vilje bibeholdte i den første linie)

Ligner et forsøg på søgemaskineoptimering, for at drive trafik til sin egen side

Ref: http://techdirt.com/articles/20090313/1242454109.shtml

Opdateret 22:30

Meget apropos blev jeg gjort opmærksom på Why Advertising Is Failing On The Internet

techcrunch.com Editor's note: The following is a guest post by Eric Clemons, Professor of Operations and Information Management at The Wharton School of the University of Pennsylvania.

In it, he argues that the Internet shatters all forms of advertising. "The problem is not the medium, the problem is the message, and the fact that it is not trusted, not wanted, and not needed," he writes.

The views he expresses are his own, and we present them here to foster debate. (Obviously, we hope there is a place for advertising on the Internet since it pays our bills).

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.