Forskel på medierne og gamle sure mænd

nyhed-avisHar man ikke bemærket det, så har jeg ihvertfald. Uden for lille Danmark så er medierne igen begyndt at tage virtuelle verdener, og Second Life, alvorligt.

I Danmark går man efter de lette museklik, i stedet for research, og de danske Second Life brugere er så vant til det, at de ikke engang gider at beskæftige sig med det.
Jeg kan se det på besøgsstatestikken. Den her artikel vil stort set ingen klik få, sammenlignet med de andre artikler på denne side.
feks. har Metroexpres artiklen, for et par dage siden, langt under 1/4 besøg af hvad de mest populære artikler har, her på Mirror World.

Lad os lige sammenligne 2 nye artikler, fra henholdsvis Sverige og Danmark:

Lag&avtal.se "Generationsväxling - ett okänt fenomen": Varför ska ungdomar jobba hos er, när de kan sälja fastigheter i Second Life, fastigheter som inte finns i verkligheten men som de kan tjäna pengar på? Det är en stor utmaning för arbetsgivarna, sade Thomas Fürth, Kairos Future, som presenterade studien.

I Danmark kan folk, der lever af at rapportere trends og nyheder, lige anstrenge sig til at kopierer gamle artikler Twitter is this year's Second Life (10. marts), og kalde andre for gamle sure mænd, fordi de ikke følger trends:

Søren Storm Hansen, dansk journalist (24. marts): Nogle mener, at Twitter er den nye Facebook eller ligefrem den nye Google. Andre mener, at Twitter er den nye Second Life og dør i morgen.[...] Det har de sure, gamle mænd ikke fundet ud af. De skriver stadig artikler (hvis de er i mediebranchen) og pressemeddelelser (hvis de er i pr-pranchen).[...]

Hvor "second life" linket selvfølgelig peger på http://www.getafirstlife.com (Den var sjov, for år siden)

Men man jo kan altid få et par klik ind på siden ved at nævne Second Life. Kom nu ind i kampen Danmark.

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.