Kilde citerere kilde citerer kilde

politiken-09-03-31Second Life lever - i absolut stilhed skrev politiken 31/3-09.

Overskriften så lovende ud. Men derefter går det jævnt ned ad bakke, Politikens research bunder i at citerer The Daily Telegraph.

Man kalder en virtuel verden for et "site" (webside), og brugerne er "primært nørder og socialt skæve eksistenser". Firmaerne dropped ud af SL fordi de ikke kunne tjene penge. I den forbindelse nævnes denne gang et par teleselskaber. Og selvfølgelig får vi endnu en dødsdømmelse af Second Life, inden for et år.
Alt sammen udsagn der er blevet gentaget siden 2007.

Jeg synes nok at 250 brugere på Facebook er noget mere mærkelige end de "nørder og socialt skæve eksistenser" jeg møder inde i Second Life, da de tilmeldte sig den her gruppe Posedame hængt ud på Facebook
Den 18 årige der startede gruppen, er sikkert blevet en erfaring rigere.
Er det ikke mere foruroligende at "almindelige" mennesker forsøger at redde verdenen ved at tilmelde sig en tilfældig Facebook gruppe, der intet flytter i vores virkelige verden? Selv satire gruppen på Danmarks Radio, har taget det emne op.

At de nævnte telefirmaer i sin tid trak sig fra Second Life, var ikke for at spare penge. Budgettet for at være repræsenteret inworld, er stort set lig med nul, når man ser på disse firmaers budgetter som helhed.
Som sidebemærkning kan nævnes at inworld stedet "Greenies" har haft over 2 mio. unikke besøgende, iflg. firmaet der står bag.

Martin Thorborg skrev på ComputerWorld: "Sociale medier er en af fremtidens måder at sælge varer på."[...]

[...] "Cult Cola gav for eksempel en krone per person, der blev fan, til "Støt brysterne", og det gav dem 7.000 fans, som de nu kan kommunikere med."[...]

Et imponerende antal fans, til man holder det op mod antallet af Facebook brugere opgives til 175 mio, og at Coca Cola er et verdens omspændende firma. Og den mindre detailje at de betalte for opmærksomheden.

Politiken: "Om konkurrencen fra eksempelvis Facebook siger Mark Kingdon, at han foretrækker at stå i spidsen for Second Life, selv om Facebook har langt flere brugere, men "vi har rent faktisk en forretningsmodel og tjener penge. Jeg ville ikke bytte"."

Jeg undlader denne gang at nævne hvad markedet er for virtuelle vare. Eller hvor mange virtuelle verdener der findes eller er under udvikling. De tal er tilgængelige, for dem der gider researche selv (her på siderne), eller prøver at spørge Lego.

At Facebook mangler en halv millard kroner blev forbigået af de fleste nyheds medier, "Just another day at the office". At Twitter endnu ikke har fundet en måde at tjene penge på afholder ikke eksperterne fra at råde dem der ikke er med på beatet.

Facebook er ved at blive lunken, Microblogging er hot
Flere danske SEO (Søgemaskineeksperter) mener at vi alle bør bruge microblogging (feks. Twitter).
Men ved ikke hvordan man generelt kan tilfører økonomisk værdi til sit firma ved at microblogge. Her nævnes feks. et tømrefirma. Til gengæld synes de at det er interessant at man kan få et par hundrede "Followers", dvs. folk der følger ens SEO microblog, og forsøger at tiltrække læsere til deres hjemmesider ved at sælge budskabet under "Second Life er død, Twitter lever".

Desværre har Danmark stadig ingen kvalificerede journalister til at dække virtuelle verdener generelt.

Men overskriften fik Politiken da rigtig på Second Life lever - i absolut stilhed.

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.