Second Life Death Watch

statestik-chartAlle forsøger at tale Second Life til døde, ved at gentage "at nu er det", eller "ihvertfald inden for et år". Forsvinder Second Life, står andre i kø med åbne arme for at tage imod brugerne. Med andre menes bogstaveligt talt et 3 cifret antal virtuelle verdener. Markedet for virtuelle verdener aldrig været større.

Synd at de danske medier ikke fokusere på det, markedet. Men det må også være svært at finde kilder, når der kun er få minutter til deadline, og google translate er lige ved hånden.
Dem der er "inde" gider ikke beskæftige sig med den dårligt researchede omtale, og vinder faktisk på den. Potentielle konkurrenter bliver nemlig væk.
Dem der er "ude", rådes i dag til til at bruge det nu overhypede fænomen microblogning.

Brugerene af virtuelle verdener er hamrende ligeglade med den virkelige verdens virksomheder. Ofte er det de andre brugere laver bedre, flottere mere interessant end det virksomheder tilbyder inworld.

For tiden er der en del bekymring omkring det stagnerende salg af reklameplads på internettet (banneranoncer). Det har mig bekendt ikke givet andledning til nogen dødsdømmelse af internettet.
Hvis man logger ind i en 3D verden, er det første man tænker på nok ikke at besøge et dødt monument med et påklistret firmalogo. Med lidt kreativitet er muligheden for branding er absolut til stede.

Jeg så godt Second Life artiklen den 22 marts. Men syltede den fordi den egentlig bare er en opremsning af hvad alle brugere af Second Life allerede ved. Nedenstående fortjener alligevel en plads her på siden, som er den iagtagelse som de fleste bloggere, almindelige såvel som professionelle,  lægger sig op af:

"Back to the corporations that have left; many of them, such as American Apparel (a brand I don't care for) and Armani (a brand I really like) had the same problem. They thought the strength of their brand was enough to carry them in a virtual world. The attitude that being so cool in real life that it will carry you in a virtual world is a common misconception. Both American Apparel and Armani built exact replicas of their flagship stores in Second Life (how boring and predictable), and did not engage the community at all. "If you build it, they will come" does not apply in Second Life, no matter how good your image is in meat space."

Skrevet af FlipperPA på What's With the Second Life Death Watch?

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.