Nielsen: Second Life slår Half-Life 2 og World of Warcraft

nielsen-top-10-marts-2009New World Notes spottede en opgørelse lavet af Nielsen Games - GamePlay MetricsTM. Data er indsamlet fra næsten 200.000 tilfældige hjem, altså almindelige mennesker.
På New World Newsfeed: Nielsen Says Second Life Played More Than Half-Life 2 and World of Warcraft (Updated) kan man læse mere om hvordan talene skal tolkes.

Gwyneth Llewelyn kommentere undersøgelsen under overskriften Second Life: Mest brugte sociale medie og Tateru Nino, masively.com, skriver Second Life slår Gordon Freeman, Warhammer Online, andre

Gwyneth har lavet en sammenligning med andre sociale netværk:

Platform Minutter om ugen Kilde
Second Life 653 Nielsen Games - GamePlay Metrics
Facebook 84 ITProPortal
Twitter 65 Alexa
YouTube 47 C|Net
MySpace 10,5 C|Net

 

Gwyneth Llewelyn: One wonders, then, why journalists are happily tweeting but still dissing Second Life as a "failed experiment". Mitch Wagner on InformationWeek asks the same question and shakes his head at his fellow journalists with their sloppy news. On the other hand, Second Life is mostly seen as "the media hype of 2006/7″, while Facebook and Twitter are the media hype of 2008/9 - the big question is what happens if the media tires of Twitter too.

Senest har Politiken afsluttet artiklen EU betaler for en kopi af Malmø med ordene:

Populariteten fik et stort antal virksomheder og offentlige institutioner til at indrette virtuelle kontorer og butikker i den kunstige verden. I dag er både og mange af brugerne væk fra spillet.

Den 23 Juni 2009, Fejre Linden Lab Second Life's 6 års fødselsdag, med følgende statestik:

monthly-repeat-logins-09-03

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.