Nyt liv for virtuelle verdener som Second Life?

computer-weekly-100x17De fleste kan vel være enige om at hypen vedr. virtuelle verdener er stilned en hel del.

Men at det samtidig betyder dødstødet til virtuelle verdener, som feks. Second Life, er langt fra afgjort.

Jonathan Yarmis, vice-president for disruptive technologies at AMR Research, pointere at selv om markedet stadig er i early adopter fasen, og i starten var alt for over-hyped, så er det vigtigt ikke at ignorere både kort tids succesen, eller virtuelle verderners påvirkningen på længere sigt.

Steve Prentice, vice-president at Gartner, mener at den oprindelige publicity bølge omkring virtuelle verdener har toppet, og desillusioneringen er begyndt at sætte ind, og at det har ledt til nedgangen.

"Offentlige virtuelle verdener er et område hvor der er en generel frustration og utilfredshed pga. besværlighederne i at bruge dem, og problemer omkring driftsikkerheden og robustheden, og det har påvirket den erhvervsmæssige interesse." siger Steve Prentice.

"Jeg har tiltro til at om 10 år vil virtuelle verdener være lige så betydelige som world Wide Web, fordi de har et overvældende miljø, og det er en væsentlig del af den menneskelige natur  at kommunikere. Dette har potentialet til at blive enormt, men ikke før om yderligere fem år, fordi det er blevet over-hyped. Men det er tid til at komme i gang med det hårde arbejde, fordi det er et menneskeligt problem, ikke et teknologisk", konkluderer Prentice.

Den forfriskende saglige fulde artikel kan læses på Computerweekly's side A second Life for virtual worlds? hvor der også er nogle gode betragtninger til erhverv og enterprise interesserede.

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.