Microsoft sparer penge i virtuelle verdener

microsoftMicrosofts stille, men en vedvarende indsats for at opbygge et stærk udviklermiljø omkring bla. .NET platformen er værd at holde øje med.

MSDN Developer evangelisten Zain Naboulsi har været ansvarlig for lede udvikler-communities i både Second Life og OpenSim. Microsoft har regnet på det og lavet en lille sammanligning af udgifterne ved afholdelse et virtuelt arrangement kontra et der foregår i den virkelige verden.

Behøver jeg at sige, der kan spares...meget?

Udfordringen
Kost effektivt opbygge et udvikler-community, der fokuserer på speaker sessioner og teknisk undervisning, som fungerer godt i et ansigt til ansigt, samt hands on miljø.

Løsningen
Microsoft styrede oprindeligt udviklingen på deres Second Life øer, men har siden udpeget et community styret udvalg, der helt beslutter i hvilken retning både Second Life og OpenSim fællesskabet skal gå.
De invitere fremtrædende talere og udviklere til at afholde sessioner og bringer derved ca 1.300 mennesker om måneden til den virtuelle verden.

Fordele
Afholdeldelse af fysiske brugergruppe møder er betydeligt dyrere. Microsoft har beregnet følgende:

  • For en 300 personers udvikler-event ville afholdelsen i det virkelige liv det koste $ 45 per deltager.
  • Ved et tilsvarende virtuelt arrangement vil udgiften være $ 13 per person.
  • Et brugergruppemøde i den virkelige fysiske verden, er mødeomkostningerne $ 15 pr. person.
  • I en virtuel verden, er udgiften kun $ 0.45, igen pr. person

En anden klar fordel for Microsoft er naturligvis at være i stand til at nå mennesker, der aldrig ville være i stand til at deltage i en event, fysisk, på grund af budget eller geografi.
De når udviklere kloden rundt via virtuelle verdener.

Kilde: Clever Zebra

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.