Virtuelle verdener: MMO undersøgelse om kønsforskelle

percentMia Consalvo, Scott Caplan og Nick Yee har lavet en rapport om Massively multiplayer online (MMO) kønsforskelle.

Undersøgelsen er lavet i EverQuest II,så rapporten er måske ikke repræsentativ for andre fantasy MMO's, men de forventer ikke at resultaterne ser anderledes ud, i disse.

Selv om rapporten ikke er endeligt offentligjort, så har de alligevel lagt den foreløbige rapport ud på nettet.

Selv har de lagt disse iagttagelser på websiden

  • Modsat forventningerne, så er kvinder mere intense spillere end mænd, på lige fod og mellem de mest hard-core.
  • Når kvinder og mænd spiller sammen i et forhold, så er mænd mindre lykkelige, og kvinder mere lykkelige.
  • Alle spillere underdriver hvor meget de spiller, kvinder underdriver mest.
  • Mænd går (en smule) mere efter at vinde spillet, hvor kvinder spiller (en smule) mere af sociale grunde.
  • Selv om mænd mener de er de sundeste, så er det faktisk kvinderne der er det.

EverQuest og Second Life er to forskellige typer virtuelle verdener, da Second Life som udgangspunkt ikke er et spil, men kan bruges, og bliver flittigt brugt, til feks. rollespil.

Se den foreløbige rapport i .DOC format på Gender differences: New findings, new paper

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.