Hvorfor køber folk virtuelle vare?

statestikSpørgsmålet har være den drivende kræft bag Vili Lehdonvirta, Researcher, Helsinki Institute for Information Technology, PhD research.

Han håber at han får godkendt ialt 4 publikationer til udgivelse i år.
I den første udgivelse, der har titlen "Virtual item sales as a revenue model: identifying attributes that drive purchase decisions", kommer han ind på hvorfor folk køber virtuelle vare, ved at fokuserer på hvilke features og egenskaber varene har som tiltrækker folk.

Han dækker forskellige virtuelle verdener, heriblandt WOW og Second Life

Han har fundet frem til 9 punkter, som han kommer nærmere ind på

Funktionelle egenskaber:

  • Performance (e.g. speed, hitpoints)
  • Funktionalitet (e.g. teleporting)

hedonistisk egenskaber:

  • Visuel fremtræden og lyde (æstetisk nydelse)
  • Baggrunds fiction (Hvilken rolle spiller genstanden i historien?)
  • Oprindelse (feks. ejede en berømt person engang denne genstand?)
  • Tilpasning (muligheden for at tilføje egne ændringer)

Sociale:

  • Kulturelle referencer (Juledekorationer, nationale flag)
  • Branding (Virtuelle vare med brand af virkelige firmaer)
  • Sjældenhed (unik)
Resten må du læse i PDF dokumentet på siden hvorfor køber folk virtuelle vare?
Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.