Machinima: SLENZ (Second Life Education New Zealand) indstillet til pris

slenz-blogSLENZ indstillet til pris.
New Zeland er befolkningsmæssigt på størrelse med Danmark. Men, i modsætning til os har de en meget synlig tilstedeværelse i udannelses blog landskabet. Med stort set intet budget, arbejder en gruppe dedikerede mennesker på at afprøve og udforske hvordan flerbruger-virtuelle miljøer (MUVEs) kan gavne New Zealandsk uddannelse, og hvordan dette bedst kan gøres.

"SLENZ (Second Life Education New Zealand) projektgrupper er blevet hædret ved at blive nævnt blandt de 14 finalister til  EduBlog 2009 Award i kategorien "Bedste pædagogiske anvendelse af en virtuel verden 2009." skriver SLENZ på deres blog.
Og det er bestemt ikke ufortjent! Se hvorfor, i machinima'en!

"The Skill Mastery Hyperdome" er et skridt ind i fremtiden, et miljø, hvor studerende kan lære, udvikle og øve interview færdigheder, som vil hjælpe dem i deres karriereforløb og nå deres mål i livet.

"The Hyperdome" blev bygget til Foundation Studies (Bridging Education) som en del af  "Second Life Education New Zealand" (SLENZ) Project. Instituttets studerende, der vil bruge området til at forbereder sig bogligt og / eller til kurser så forskellige som sygepleje, undervisning, erhvervslivet, politi, rejser og turisme, IT, teknik, eller socialt arbejde. Foundation Studies giver de grundlæggende byggesten til at give de studerende mulighed for at komme ind og klare sig i deres udvalgte karriere vej.

Aktiviteterne i den virtuelle verden er opbygget og designet til at forbedre kommunikations færdigheder, specielt de nødvendige kvalifikationer i forbindelse med et interview situation. Feks. i vores tøjforretning, der er en del af Hyperdome,  kan de studerende vælge passende beklædning til en job samtale.

Uafhængigt af deres ultimative karriere mål behøver alle studerende at udvikle sine interview færdigheder og strategier. Dette miljø giver eleverne mulighed for at opleve virtuelle interviews, til at påtage sig roller, som både interviewer og interviewede, og til at udvikle tillid til at besvare og stille spørgsmål på en professionel måde. Desuden mulighed for at øve variationer af interviewet of derved føre til yderligere oplysning gennem refleksiv evaluering og overvejelser om deres egen adfærd i aktion. "

Man kan se finalisterne, deriblandt SLENZ - Second Life Education New Zealand, og stemme på Best Educational Use of a Virtual World 2009

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.