mirror_world_second_life_2014_balletdanser_740x154.jpg

Google investere i Machinima

machinima-kamera-pigeSøgegiganten investere i virtuel film og video.

Google har tidligere delt penge ud til videoskabere, så de kunne lave flere videoer til YouTube.
Nu vil google investerer i penge i videoskaberne selv, skriver Peter Kafka på "All Things D".

Iflg. Peter Kafka, er søgegiganten er på vej til at investere i Machinima.com, et af de mest populære netværk på YouTube, gennem en finansieringsrunde, der lukker om knapt en måned.

Læs mere ...

Skattefar og journalist i tidsmaskinen

En journalist på Politikken skrev en tweet til told og skat, og får den lige tilbage i synet (billedet).

Kristian Madsen skrev: "En dame fra @skattefar fortalte mig på hypens højde stolt, at de havde åbnet et kontor i Second life. Da vidste jeg at SL var dødt!"
Skattefar's svar: "Har du været en tur i tidsmaskinen??? Det var da tilbage i 2007 vi var på Second life ^Henrik"

Jeg lader det op til læseren selv at vurdere hvordan man lettest viser danske skattelove og regler, i 3D, inde i en virtuel verden.

Selv kom jeg til at tænke på Dogfather.

Læs mere ...

Alle besøg tæller

...også de kunstige.

Jeg nåede lige at skrive om det, så skete det igen:

SEO "tricket", eller rettere snyd, der stadig virker 5 år efter overhypen.
Hvis man lige skal pumpe sidevisningerne på en webside, så husk lige de to ord:

Læs mere ...

Antihype og web 2.0

tom-hale-t-lindenHvordan man overlever antihype og web 2.0

Ca. to år efter at Second Life over-hypen havde lagt sig, talte daværrende Tom Hale (chief product officer hos Linden Lab), på "Web 2.0 Summit 09".
Overskriften var: "High Order Bit: Surviving the Hype Curve: A Case Study".

Søgegiganten Google havde året inden, givet deres bud på en Flash baseret virtuel verden, der sank hurtigere end en sten i et glas vand.
Som en af de mest kortlivet kommercielle virtuelle verdener nogensinde, blev lukningen af "Google Lively" annonceret mindre end 5 mdr. efter åbningen.

Det nye hype-ord var Web 2.0.
Webbaserede sociale medier, der endegyldigt ville lægge virtuelle verdener i graven (Det skete så ikke).
Det nye hotte overhypede, alle talte om, var Twitter.

Men hvordan tackler man når overhype bliver til antihype?
Tom gav Twitter, og os andre, nogle råd.

Læs mere ...

Derfor fejlede virtuelle verdener

speed-110109-128x128Jeg har været taber, siden 2007.

Jeg loggede ind i en virtuel verden, og blev fanget i en virkelighedsflugt.
Langt fra den sande virkelige jobsituation, jag var i, opbyggede jeg en ny virtuel identitet.
En succesful forretningsmand, med stort hus på min kæmpe strandgrund, flere biler i garagen og bayliner fortøjret til bådebroen, ved siden af yachten.
Opslugt, blev timerne til hele nætter, og jeg blev fyret fra mit job, fordi jeg udeblev fra arbejde.

Men det gjorde ikke noget. For jeg festede hele tiden, og væltede mig i porno, og virtuelle frække damer.
Havde i smug pixel cybersex til højre og venstre, indtil min kæreste fangede mig i en fræk seance, med pixelpigen Sexuella.
Kæresten forlod mig, og tog børnene med. Men jeg var ligeglad.
Jeg var blevet afhængig, af mit hemmelige andet liv.....

SNAP! Vi starter lige igen!

Læs mere ...

Flere artikler ...

Copyright © 2008 - 2017 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.
Real time web analytics, Heat map tracking