Antihype og web 2.0

tom-hale-t-lindenHvordan man overlever antihype og web 2.0

Ca. to år efter at Second Life over-hypen havde lagt sig, talte daværrende Tom Hale (chief product officer hos Linden Lab), på "Web 2.0 Summit 09".
Overskriften var: "High Order Bit: Surviving the Hype Curve: A Case Study".

Søgegiganten Google havde året inden, givet deres bud på en Flash baseret virtuel verden, der sank hurtigere end en sten i et glas vand.
Som en af de mest kortlivet kommercielle virtuelle verdener nogensinde, blev lukningen af "Google Lively" annonceret mindre end 5 mdr. efter åbningen.

Det nye hype-ord var Web 2.0.
Webbaserede sociale medier, der endegyldigt ville lægge virtuelle verdener i graven (Det skete så ikke).
Det nye hotte overhypede, alle talte om, var Twitter.

Men hvordan tackler man når overhype bliver til antihype?
Tom gav Twitter, og os andre, nogle råd.


Web 2.0 Summit 09: Tom Hale - "High Order Bit: Surviving the Hype Curve: A Case Study

Copyright © 2008 - 2018 Mirror World.
Alle rettigheder reserveret.
Nyheder om virtuelle verdener, virtual worlds og second life. Virtual reality og Sansar.
Siden er uafhængig og er ikke tilsluttet et firma eller organisation.